Dischkrian:Griagal

Seiteninhalte werden in anderen Sprachen nicht unterstützt.
Aus Wikipedia

Anmerkungen dazua[Am Gwëntext werkeln]

Jezz han i in des Grüagl no a weng ebbs aeneto(n. Dazua mecht i sagn:

1. Bräuchten wir nicht sowas wie Gwichta und Maße, und die letzten unterteilt vielleicht in Längenmaß und Hoehmaß und was es sonst noch gibt (Hoezmaß? Soezmaß?)

2. Aus dem Riepl seinem unwahrscheinlich gründlichen und kenntnisreichen Wörterbuch (vgl. die Fußnote im Artikel) lernt man sehr viel. Man sollte es in eine Liste unserer Standardwerke aufnehmen.

3. Was as Griagl und s Kriagl angeht, sind wir wieder beim alten Streit, ob wir phonetisch oder dudenerisch vorgehen wollen. Ich bleib beim phonetischn Schreiben (weil es mir mehr um die Sprache geht und weniger um eine Schreibe) und plädiers fia s Griagl.

4. Hierzuland bstellt niemand a Griagl, sondern trinkt a Halbe. Ich kenn das Krügl Bier nur aus Österreich, da aber schon im Innviertl, und aus Franken. Vielleicht war das Wort dort in Gebrauch, wo es vor der Einführung der Dezimalmaße ein offizielles Maß war. Wenn dazu wer was Genaueres weiß, kann man es ja noch dazuschreiben. - Bavarese (dischkrian) 13:04, 12. Jun. 2013 (CEST)[Antwort]

Die altbairischen Maße und Gewichte wäre ein Spitzenthema.
Ja, in den Grenzgebieten zu Franken habe ich auch schon im Bayern-Boarischen "Griagl" gehört.
Krügel/Krügel ist übrigens sowohl in Österreich als auch in Alt-Bayern ein nicht allzu seltener Familienname.
--Matthias Klostermayr (dischkrian) 15:57, 12. Jun. 2013 (CEST)[Antwort]

Externe Links gendad[Am Gwëntext werkeln]

Griass enk Autorn,

I ho 1 externe Links af Griagal gendat. Nehmts enk a weng Zeid und priafts mein Edit. Waans a Frog hobts, oda wann da Bot de Links, oda de Seitn ignorian soi, schaugts af da FaQ-Seitn noch, wo mehr Infos stenga. I ho de foigade Endarung gmocht:

Wanns mit da Iwapriafung fiati seits, kunnts da Oweisung af da Voalog foign und as Problem mit da URL korrigian.

Pfiad enk.—InternetArchiveBot (Fehler Melden) 11:12, 3. Okt. 2022 (CEST)